Sjukt sugen...

SAMSUNG NX10 ????


Är så otroligt sugen på en systemkamera, och har läst en hel del tester om den här modellen från samsung! Modellen är ny och heter NX10. Har klämt och känt lite på den inne på några butiker och den är otroligt skön att hålla i, men dock så har det antingen varit slut på batteri eller inget minneskort i kameran så jag har inte kunnat lekt så mycket med den så jag har inte bestämt mig ännu!



Är det någon som har en bra systemkamera att tipsa om så får ni gärna göra det <3


Superkompakt systemkamera som är lika
enkel att använda som en kompaktkamera.
För den som vill så finns alla manuella
och avancerade funktioner.
14,6 megapixel
18-55mm optik. Optisk bildstabilisering
3" AMOLED skärm
15-punkters supersnabb Autofokus
Inbyggd dammborttagning
Kan fota i RAW-format
Lika stor bildsensor som tex Nikon D90.
Använder SD-minneskort.









Kommentarer
Postat av: Josefin

Själv är jag ju NIKON frälst, så jag har just ingen koll på andra märken. Den verkar ju kanon dock från infon som står. Kom ihåg bara att det inte är megapixlarna som räknas! De gör bara bilden lite större. Många glömmer det Och betalar mer för en kamera med fler mpix än att betala något mindre för en kamera som är minst lika bra fast har något färre mpixlar.

2010-11-18 / 20:27:08     URL: http://www.josefinsfoto.se
Postat av: Miss Nordin

Josefin: Ja, jag har kollat på NIKON samt Canon också, men jag är helt nybörjare på detta med systemkameror och att läsa infon om kameran är ju som att läsa nåt på annat språk :/ Det som gjorde att jag fastnade för just Samsungs modell var att den har fått jättebra kritik i olika tidningar (tex. M3) och fått höga poäng (9/10)... Samtidigt vet jag ju inte riktigt vad jag söker i en kamera eftersom jag aldrig ägt en ordentlig kamera förut ;P vad har du själv för modell på din NIKON? Kram!

2010-11-18 / 21:25:16     URL: http://missnordin.blogg.se/
Postat av: karin

tack snälla! :)

2010-11-19 / 06:50:01     URL: http://avantgardefashion.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tack så mycket! :D



den färgpaletten hittar du på eleven.se :)! in och kika!

2010-11-19 / 13:08:10     URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag har en NIKON D300. Den är helt suverän men det är ingen nybörjarkamera direkt då det inte finns något autoläge och att fotografera manuellt är jätteroligt men också ganska svårt. Det bästa är att gå i affärer och känna på olika kameror och provfota. Se vilken som faller dig i smaken. DEt finns nog ingen kamera på marknaden nu som är dålig så hur du än väljer blir du nog nöjd!

2010-11-19 / 21:12:48     URL: http://www.josefinsfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?